Amandelpasta

Super easy, super simpel en gezond: eigen gemaakte amandelpasta. Het is een gezondere variant op de pindakaas uit de supermarkt. Er zitten nu namelijk geen toegevoegde suikers of andere ingrediënten bij die het vaak ongezond maken.

Het liefst eet ik deze amandelpasta op een rijstwafel of knäckebröd, met af en toe wat hagelslag als ik zin heb in wat zoets. Omdat ik de smaak van amandelen lekkerder vind dan die van pinda’s heb ik bij deze pasta gekozen voor amandelen. Als dit voor jou anders is kan je de amandelen ook heel goed wisselen met pinda’s.

Nu denk je misschien dat dit potje amandelpasta je veel geld gaat kosten, maar als je van te voren goed op zoek gaat naar de goedkoopste amandelen bij jou in de buurt kan je echt veel euro’s besparen! Ik doe vaak boodschappen bij de Albert Heijn en de goedkoopste variant die ik daar heb gevonden zijn die van Duyvis.

Je kan de amandelpasta makkelijk een aantal weken bewaren in een afgesloten bakje. Je kan hiervoor bijvoorbeeld heel makkelijk een potje gebruiken waarin groente heeft gezeten. Als je de stickers ervan afhaalt kan je deze steeds opnieuw blijven gebruiken.

Ga je deze amandelpasta ook maken? Laat mij dan in de comments, via Instagram of via Facebook weten wat je ervan vond en deel je creaties met #crumbsofharmony.

Amandelpasta

Serveert: 1 potje
Bereiding: 25 minuten

Ingrediënten

  • 375 gram ongezouten amandelen
  • snufje zout

Bereiding

  1. Rooster de amandelen in de oven voor 8 minuten op 180 graden. Als ze klaar zijn laat je ze afkoelen.
  2. Als de amandelen zijn afgekoeld maal je ze fijn in je keukenmachine. Doe dit voor een tijdje. Op een gegeven moment komt de olie van de noten vrij en wordt het een smeuïge amandelpasta. Voeg naar smaak nog wat zout toe.

Benodigdheden

Keukenmachine zoals staafmixer met bijbehorend bakje en een potje of bakje met deksel

No Comments

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.