• wrap van ei met zalm en spinazie

Wrap van ei met zalm en spinazie

Zoals velen van jullie misschien al wel weten is één van mijn goede voornemens dit jaar om weer mijn balans in eten en bewegen terug te vinden. De weg hier naar toe ga ik delen met jullie d.m.v. verschillende blogs, waarin ik met tekst en foto’s mijn ervaring vastleg. Eén van de gezonde lunches die bij mij vaak terugkomt is een wrap van ei. Ik beleg ze met verschillende ingrediënten, maar de wrap van ei met zalm en spinazie is toch wel mijn favoriet.

Vorig jaar toen ik nog leefde volgens mijn ideale balans probeerde ik één keer op een dag brood te eten, in de ochtend of middag. Een goede vervanger voor brood vind ik wraps van ei. Je kan ze vullen met beleg dat jij lekker vindt. Om aan mijn dagelijkse vitaminen te komen vind ik het lekker om ze te vullen met vis, spinazie en andere groenten zoals avocado en komkommer. Ben je niet zo’n fan van zalm? Beleg ze dan eens met tonijn, ook super lekker. Wil je nog meer gezonde recepten ontdekken die ik heb gemaakt? Bekijk ze hier onder ‘The Healthy Days’.

Ga je deze wrap van ei met zalm en spinazie ook maken? Laat mij dan in de comments, via Instagram of via Facebook weten wat je ervan vond en deel je creaties met #crumbsofharmony. Ben je benieuwd welke recepten ik nog meer met jullie ga delen de komende weken? Houd de website en sociale media dan goed in de gaten.

Spring rolls met garnalen en mango

 

 

 

 

Heb je toch meer zin in een andere gezonde lunch? Misschien zijn deze spring rolls met garnalen en mango wat voor jou!

Wrap van ei met zalm en spinazie

Serveert: 2 grote wraps
Bereiding: 10 minuten

Ingrediënten

  • 6 eieren
  • 1 tl gedroogde dille
  • 1 geprakte avocado
  • 2 handjes spinazie
  • halve komkommer gesneden in dunne reepjes
  • 100 gram gerookte zalm

Bereiding

  1. Verwarm een pan op een laag vuur met wat olijfolie.
  2. Kluts de eieren samen met de dille, zout en peper in een kommetje door elkaar. Doe de helft van het mengsel in de pan. Als het ei gaar is leg je deze op een bord om af te koelen. Doe hetzelfde met het overige mengsel.
  3. Beleg de wraps door te beginnen met een laagje geprakte avocado. Verdeel daarna de rest van de ingrediënten over de wraps heen en rol ze op.

Geniet!

No Comments

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.